Zacskós csirke

2014.03.03. 11:49

Nem, nem állok be a zacskós ételek, levesporok, előre bekevert fűszerek, vegeta felhasználók sorába. A mai étel, viszont szó szerint a címbeli, sütőzacskóban sült egész csirke.

Mostanában ritkán olvasok erről a módszerről, pedig emlékszem gyerekkoromban nagy sláger volt a sütőzacskó használata. Azok után, hogy kipróbáltam, én is csak ajánlani tudom. Gyorsan, kevés előkészítéssel, nagyon egyszerűen használható.

Az egészben sült csirke nekem mindig mumus volt, vagy kiszáradt, vagy nem lett ropogós. Ezzel az elkészítéssel, megtaláltam az arany középutat.

Hozzávalók:

- 1 egész csirke

- 10 dkg vaj

- 1 kis fej vöröshagyma

- 2-3 gerezd fokhagyma

- 1 teáskanál só

- 1 teáskanál kakukkfű

- 1 teáskanál oregánó

- 1 teáskanál piros paprika

- kevés őrölt bors

Ízlés szerint még egyéb fűszerekkel kiegészíthető, variálható.

A lágy, szobahőmérsékletű vajjal összekeverem a fűszereket.

IMG_7613.jpg

IMG_7615.jpg

Az összekevert fűszeres vajjal bedörzsölöm a csirkét.

IMG_7616.jpg

A lényeg az, hogy a csirke bőre alá is be kell dörzsölni a vajat, amennyire csak lehet. Szinte minden nagyobb bőrfelület alá be lehet nyúlni, jól be kell kenni a fűszeres vajjal.

IMG_7617.jpg

Ha kész van, beletuszkolok a hasüregbe egy pár gerezd fokhagymát, és vöröshagymát. A vöröshagymát felezem, vagy negyedelem, ahogy elfér.

Ezek után beleteszem a sütőzacskóba, lezárom, és 170 fokos sütőben sütöm másfél órát.

IMG_7618.jpg

A zacskó tetejét pár helyen kilyukasztom, egy hegyes késsel, vagy hústűvel, hogy ne durranjon szét.

A sütés végéig nem kell semmit csinálni, úgymond "magától" megsül. Én nem nyitottam ki a zacskót a sütés végén sem, a bőre ropogósra sült, a hús pedig lédús és szaftos maradt.

IMG_7619.jpg 

Ennyire egyszerűen, és kevés munkával még nem értem el ennyire jó eredményt, érdemes kipróbálni.

A bejegyzés trackback címe:

https://akonyhaordoge.blog.hu/api/trackback/id/tr475840874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása