Az erdő vére

2013.12.10. 09:25

Az egyik méltatlanul hanyagolt erdei gyümölcsről fogok írni, szerintem egészen fantasztikus amit ki lehet hozni belőle, ez pedig a kökény

kökény.jpg

Kökényt sajnos nem lehet vásárolni, szedni kell. Rendkívül macerás, bökős, de most már tudom, hogy megéri a fáradalmat. Fontos, hogy akkor álljunk neki, ha már megcsípte a dér, de ha nem várjuk ki, egy nap a fagyasztóban is megoldás lehet. Kivárni azért kockázatos, mert ilyenkorra már szinte nem marad a bokrokon.

Lekvárt főztem belőle, az alábbi módon.

Kimagoztam és leszáraztam a friss kökény szemeket. Sok helyen úgy olvastam, hogy először főzni kell, aztán passzírozni, ehhez sem eszközöm, sem időm nem volt (gondoltam én...). A magozás sem volt egy álom, kb egy óra alatt végeztem vele, egy rendkívül ragadós, barna, szinte levakarhatatlan réteg keletkezett a kezemen.

DSCF3566.JPG

Kökényt feldolgozni nem túl hatékony, mert a mag majdnem akkora, mint a bogyó maga.

A kimagozott kökényt egy apróra vágott almával feltettem főzni, egy kis vízzel, mert szinte semennyi leve nem lett.Ekkor még az eredeti színében pompázott, ami teljesen szilva szerű.DSCF3567.JPG

Amikor elkezdett rotyogni, teljesen megváltozott a színe, először élénk vörös lett, majd átment egy sötétebb borvörös, vagy inkább bordós árnyalatba.

DSCF3569.JPG

Amikor az alma teljesen megpuhult, beletettem a cukrot (3 az egyben befőzőcukor), ezt ízlés szerint érdemes adagolni, én nem csináltam túl édesre. Pár percig főztem még, aztán nekimentem a botmixerrel. Kicsit darabosra hagytam, de ez ízlés kérdése, nekem jobban tetszett így.

Még melegen, fertőtlenített üvegekbe tettem, és fejre állítva hagytam kihűlni.

Egy nagyon karakteres, kicsit fanyar lekvár lett a végeredmény, leginkább húsok mellé tudom ajánlani.

DSCF3572.JPG

Fűszereket nem tettem bele, mivel most először csináltam, kíváncsi voltam a kökény natúr ízére, de úgy érzem nem is fogok a jövőben sem változtatni ezen.

Sok sikert a kísérletezéshez!

A bejegyzés trackback címe:

https://akonyhaordoge.blog.hu/api/trackback/id/tr645682790

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

magyar bucó 2013.12.10. 18:25:36

A kökényben rengeteg a pektin, nem kell bele befőzőcukor, mert megköt, mint a beton.

Jovanotti 2013.12.10. 19:57:07

Ez pontosan így van, azért használom, mert az aszkorbinsav miatt megtartja a színét, és nem kell tartósító. Nem lett betonkemény, mert csak nagyon keveset használtam.

Túrós (törölt) 2013.12.10. 20:04:18

oh elég durván jól néz ki :D

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2013.12.11. 10:25:54

egész ősszel ettem a kökényt bokorról, gyűjtőgesse a nehézség

Jovanotti 2013.12.11. 11:50:43

@Túrós: Köszönöm, az íze is jó :)
süti beállítások módosítása